fredag 28. august 2015

Belgiske vafler i vanlig vaffeljern

Belgiske vafler skal væres prø og luftige, og blir stekt i et spesielt jern for å få riktig fasong. Det blir rett slett ikke det samme når man ikke har riktig vaffeljern. Jeg bestilte belgisk vaffeljern i dag, faktisk, til 2kr + frakt på kr.

Ellers går det også fint å bruke vanlig vaffeljern. Server nystekte vafler med frukt, bær og . Det er faktisk noen som er bedre til å lage vafler enn nordmenn, og det er. Stek i vanlig vaffeljern eller aller helst spesialjern som gir rektangulære vafler.


Jeg har lenge vurdert å kjøpe meg et nytt vaffeljern, og siden jeg nylig gikk til innkjøp av kjøkkenmaskinen til KitchenAid kunne jeg tenke meg å . Noen som har en Belgisk vaffel oppskrift? Jeg stekte mine vafler enkelt i silikonformer i ovnen.

Det gikk mye raskere enn å steke dem i vanlig belgisk vaffeljern. Oppskrifter for belgiske vafler i vanlig vaffeljern. Denne oppskriften er fra moren til en belgisk venninne av meg og smaker utmerket. Får en kjøpt halvstekte belgiske vafler som en varmer i selv i jern.


Prøvde den med heving igår i vaffeljern og det ble skuff. Jeg lager seige,deilige belgiske vaffler. BufretBelgiske vafler er ikke som andre vafler.

Bolig … (Her kan du se vår test av vaffeljern!) Hva er forskjellen på belgiske vafler og vanlige vafler?

Bodum presskanne kopp hvor mye kaffe

Dersom du benytter filtermalt kaffe skal trekketiden være minst minutter,. Vi anbefaler å trekke presskanne-kaffen i minutter, da blir den...