tirsdag 28. februar 2017

Plansliper eller båndsliper

Plansliperen kan minne om et firkantet strykejern, og har en. Båndslipere er utstyrt med et bånd av sandpapir som beveger seg i stor fart rundt to valser. Nest etter eksentersliperen kan en deltasliper eller mus være nyttig, .

Likevel vil de fleste nok foretrekke å gripe tak i plansliperen eller eksentersliperen til de finere slipe- og pusseoppgavene. Plansliper; Eksentersliper; Multisliper; Båndsliper; Variosliper. Noen med erfaringer, kanskje med verktøy fra Biltema (grøss?) eller Bauhaus.


Enten en Bosh 180W plansliper til 65- eller en eksentersliper, 400W med tilbehør til 79- Har fra før em båndsliper, men synes denne blir litt . Har sett på eksentersliper og båndsliper. Er multislipere og planslipere også bra alternativer, eller blir de for trege å jobbe med? I den forbindelse så skal jeg ha meg en båndsliper.

Det jeg lurer på er om jeg bør satse på plansliper eller båpndsliper. En båndsliper er sannsynligvis den mest problematiske å håndtere, fordi den er. Den enkleste måten er å bruke sparkel eller tremasse og fylle i. SLIPEJOBBEN: Med en plansliper ble bordplaten slipt ned på rundt én time, . Eksentersliperne gir best resultat når det trengs kraftig sliping på plane eller buede flater ved sliping og polering. Trekantsliper, eksentersliper, plansliper eller båndsliper: Så forskjellig er.


Plansliper med komfortabel énhånds betjening og eget avsug.

Plansliper (eller elektrisk høvel) er sikkert det beste, av maskinmetodene - det har jeg ingen erfaring med. Båndsliper anbefaler jeg ikke (jeg har en). Men det er verken Biltema eller Clas Ohlson enige i. Har noen erfaringer med eller råd angående dette, og hvor mye kan jeg evt. Platen har en rask, oscillerende- eller gni-effekt.


Med plansliperen kommer du ikke inn i hjørner og trange områder. Skal du slipe mye, er det morsomt å jobbe med en båndsliper. Vi har en plansliper som gikk litt varm på et tilsvarende rom, men gjorde jobben.


Blå boks på eller liter, det jeg husker. En plansliper kan bli en nesten uunnværlig gjenstand i enhver. Mange er ofte i tvil om de skal velge en plansliper eller en excentersliper. Har blitt rådet både plansliper og eksentersliper.


Plansliperen er best til jevne overflater, mens eksentersliperen brukes der det er behov for kraftigere sliping til plane eller buede flater.

Bodum presskanne kopp hvor mye kaffe

Dersom du benytter filtermalt kaffe skal trekketiden være minst minutter,. Vi anbefaler å trekke presskanne-kaffen i minutter, da blir den...