mandag 30. januar 2017

Vaske ventilatorfilter

Filteret i kjøkkenvifta må vaskes jevnlig. Men visste du at det også kan være et filter bak det ytterste filteret, som bør vaskes eller byttes? En fjerdedel av branner oppstår på kjøkkenet. Produsentene anbefaler at du vasker filtrene så ofte som én gang i måneden.


Brannvesenet mener det må gjøres hver tredje måned. Du bør vaske kjøkkenviften din regelmessig for ikke å lage mer jobb til deg selv. Jeg tok en titt under kjøkkenvifta, og hva så jeg der?


Gult, klissete gørr som ikke går vekk på en enkel måte. Nemlig, hvorfor gjøre dette så vanskelig, vi har i de siste årene brukt oppvaskmaskinen til rengjøring av ventilatorfilter. Visste du at du for eksempel kan vaske dusjhodet i den? REN DUSJ: Dusjhoder, og særlig de i plast, kan være lurt å vaske i . Matos og lukt er ikke det eneste problemet som kan oppstå.


Skulle jeg tro, jeg gjør liksom ikke dette så ofte jeg . Jeg skulle altså vaske ventilatorfilteret over platetoppen. Dere kan selv tenke dere hvor mye fett det var i ventilatorfilteret. Pleier å vaske litt med en svamp eller flaskebørste mens det er fuktig. Søl, flekker, fastbrent fett og matos gjør alle sitt til at dette rommet burde vaskes både grundigere og oftere enn mange av husets andre rom.


Fettfilteret bør vaskes regelmessig hver måned. Fyll varmt vann og oppvaskmiddel i kummen eller i legg det oppvaskmaskinen. Fettfilteret til kjøkkenvifta er noe skikkelig griseri å rengjøre, men det må gjøres. Når jeg kom over denne videoen hvor man koker opp vann i en . Smarte produkter og løsninger har vært vår lidenskap siden 1918. Mange boligbranner og branntilløp har startet fordi strålevarme fra komfyren har antent fettet i ventilatorfilteret.


Se vårt sortiment av ventilatorer og filtre som matcher ditt kjøkken! Du finner ventilatorer til montering i tak eller på vegg samt alle slags filtre. Boligen skal være tømt for alle dine eiendeler, og skikkelig vasket; husk også å vaske ventilatorfilter og inne i kjøkkenskap.

Bodum presskanne kopp hvor mye kaffe

Dersom du benytter filtermalt kaffe skal trekketiden være minst minutter,. Vi anbefaler å trekke presskanne-kaffen i minutter, da blir den...