onsdag 28. september 2016

Møllkuler lukt

Den gammeldagse, og minst kostbare måten å fjerne møllkule lukt er å eksponere varen til så mye frisk uteluft som mulig for flere dager (ta det på kvelden). En tidligere eier brukte møllkuler (slutten av tallet og kanskje på 80-tallet). Møllkuler - Hus og hage - Kvinneguiden Forumforum.

Litt merkelig spørsmål, men jeg lurer altså på hvordan møllkuler lukter. Jeg har en koffert, som jeg tror lukter nettopp av møllkuler, men jeg har . Lag en duftpose av lavendel, eller bare legg en bunt i en papirpose. Dette vil fjerne lukten fra gamle skap og kister. MEN den lukter så fryktelig naftalin kuler.


Cedertre og lavendel møllkuler stk Klesmøll Redd for din klær? Legg disse i klesskapet, skuffer og oppbevaringsbokser så sikrer du klesmøllen fra og .

Lukten av møllkuler er kjent for å holde møll fra å invadere hjemmene og forbruker lagrede elementer som klær og sengetøy. Møllkuler kan lage en ekkel lukt i game skap og kister, og en effektiv måte å bli kvitt lukta på er ved å lage en duftpose av lavendel. Ble de brukt som faste kuler eller et slags pulver som ble strødd i klesskap o. Det er en rar lukt i et fastmontert skap fra . Hvis du får kjolene fra rabatt butikken, eller fjerne en . Møllkuler, vanligvis laget av 1prosent naftalen eller paradichlorobenzene, holde møll, og til og med lopper, fra å . Møllkuler består av en kombinasjon av kjemikalier, blant annet et insektmiddel som heter naftalen - den kjemiske som gir møllkuler sin .

Møllkuler kan man legge de man f eks oppbevarer klær for å unngå at det setter seg møll i de. Etter min erfaring er ikke lukt etter møllkuler det . Benzaldehyd er en lett gulfarget væske med en mandelliknende lukt. Min kone har siden vi møttes, hatt dårlig lukt fra det vi i første omgang trodde kom fra munnen.


Etter noen måneder begynte også jeg å få . Som du fjerner klær, gjennomsyrer den særegne lukt av naftalen, den aktive ingrediensen i møllkuler, luften. Du innser at dette tøffe lukt nå utgår fra din hentes . Når en vanlig pest frastøtende , møllkuler inneholder naftalen , noe som kan føre til en rekke helsemessige komplikasjoner. To favorittgensere i bomull har inntatt en ekkel lukt.


Står i bruksanvisninga at det kan brukes for å fjerne lukt fra møllkuler ol. Det sier Uranienborgforfatter Jan Kjærstad om Knausgårds Min kamp 1.

Bodum presskanne kopp hvor mye kaffe

Dersom du benytter filtermalt kaffe skal trekketiden være minst minutter,. Vi anbefaler å trekke presskanne-kaffen i minutter, da blir den...