fredag 27. mars 2015

Høyrygg sous vide

I mitt tilfelle ble kjøttet vanvittig mørt, og det er definitivt ikke siste gang jeg tilbereder høyrygg. Høyrygg smaker virkelig mye storfe og passer utmerket til sous vide. Sous Vide gjør at det er trygt å lage en medium-rare hamburger uten å .

Riktig nok ikke short rib, men et stykke høyrygg av okse. Etter tre døgn i sous-vide på grader, fisket jeg opp denne pakka: image. Sous Vide stekt høyrygg av okse med bearnaise.


HØYRYGG: vakumeres og kokes sous vide på 56° C i timer. IMG_03Tacogryte er veldig enkelt å lage, men det krever litt planlegging når man skal tilberede kjøttet på . Jeg er i ferd med å preppe en entrecote av okse på en god halvkilo, et stykke okse høyrygg samt en surret lammestek. Her er en fantastisk rett som sammen med en god flaske rødvin gjør underverker for kropp og sjel!

Imorgen drar jeg på tur til Pyrineene med min gode venn Mark . De meste ivrige spår at det kommer til å finnes sous vide-utstyr i de. Men spiste høyrygg okse i dag og den svarte ikke til forventningene. Høyryggen ligger altså midt mellom nakken på den ene siden, og entrecôten på den andre.


Bibringe sous vide med grønnkål og rotmos.

Bodum presskanne kopp hvor mye kaffe

Dersom du benytter filtermalt kaffe skal trekketiden være minst minutter,. Vi anbefaler å trekke presskanne-kaffen i minutter, da blir den...