fredag 30. mai 2014

Ruging av vaktel

Hvis du samler egg fra egne vaktler bør eggene oppbevares kaldt (ikke i kjøleskap). Den første gangen jeg ruget vaktler hadde temperaturen vært litt for lav og . Mange lurer på hvor lenge de enkelte artene av våre fugler må ruges før klekking ,så jeg har da laget en liten oversikt.

Har ruget frem vaktel kyllinger, det har godt veldig bra. Har nå hjulpet ca 5stk ut av egget da de hadde lagd hull men ikke kommet seg ut, . Noe av det mest fascinerende med hobbyhold av fugler er å . Dette er en video der en eurovaktel klekkes ut etter dager i rugemaskin. Jumbo Vaktel Fargeblanding, 2til 3gram.


Med forsendelsen følger det med all den info du trenger for ruging, klekking og mat den første tiden, og du kan . Etter de opplysninger jeg har skal det være Europeisk vaktel.

Under ruging tåler disse det meste, som strømbrud glemt å vende egg osv. Da var dagen kommet for at mine søte små i rugemaskinen begynner og hakke seg ut. I år har vi ikke fått tak i vaktler, så vi investerte i en rugemaskin og vaktelegg og satte i gang. Tidligere har jeg ruget i en flatruger men edelig kom min nye rugemaskin!


Det går helt fint å ruge hønse egg og vaktel egg samtidig, man må bare . Satte Vaktelhannene sammen med hønene for noen uker siden, har samlet egg i noen dager og la egg inn i maskinen mars. Vaktler: De har det godt, vaktlene hos Lars Meyer. FOTO: Trond Lillebo; Vaktelbonde: Lars Meyer fra Hamar har ni voksne vaktler i kjelleren.


Vaktel er en delikatesse som er på vei til å oppdages av folk flest, og forleden dag kjøpte jeg. Mer om høner, vaktler, kyllinger, egg og ruging! Vaktler har lavere klekkeprosent enn høner, så det blir spennende å se hvor mange det blir . Vaktler : Selger vaktler, egg og utsyr og tilbehør.


De kan i tillegg justeres helt ned til vaktel egg og helt opp til egg av gjess.

Bodum presskanne kopp hvor mye kaffe

Dersom du benytter filtermalt kaffe skal trekketiden være minst minutter,. Vi anbefaler å trekke presskanne-kaffen i minutter, da blir den...