onsdag 29. januar 2014

Kakesprøyte roser

Lag flotte roser med smørkrem eller icing. Teknikken kan også brukes på meierismør for det perfekte k. Et sprøytesett for å skape vakre roser og blad.

Marcato Kakesprøyte med ulike munnstykker. Det er en utrolig god kake, som er pyntet med roser av rosa smørkrem. M tippen må du ha for å kunne lage rosene på kaken.


Hvis du ønsker roser på sidene, kan du brukte frostingen til cupcakene mine som. Ha marengsmassen i en kakesprøyte og sprøyt marengs i ønsket fasong på . Mormor sin kakesprøyte fra 50-tallet har pyntet opp kjøkkenhyllen min lenge. Fikk plutselig lyst til å tørke støv av den og ta den i bruk.

Der lærte vi å bruke kakesprøyte og tipper. Lagde border, rosetter og roser i smørkrem. Dessverre hadde jeg ikke med meg kamera, så har ikke . Denne er perfekt om du for eksempel lager roser eller andre blomster med kakesprøyte og smørkrem, royal icing el. Kommer i forskjellige størrelser og er veldig . Lærte diverse sprøyteteknikker, så nå kan jeg til og med laget flotte roser ved hjelp av en kakesprøyte og riktig tut foruten ulike border, blonder . Jeg trenger en sprøytedings til å bruke til baking.


Selges i velassorterte matbutikker som Maxi, Meny osv. Jeg brukte ca to bokser på å sprøyte roser på ca . Alle deltakerne får pynte sin egen kake og lære hvordan man lager roser, blader, enkel sjokoladepynt og sjokoladebord. Ha sjokoladekremen i en kakesprøyte og sprøyt lekre topper på hver. Ha kremen i en kakesprøyte og lag vakre kremtopper oppå muffinsene. Dagens kakesprøyter leveres gjerne med flere munnstykker med forskjellige.


De på bilde er de jeg bruker mest: 1M er en stjerneformet tipp som ofte blir brukt til å lage roser med. Fyll en kakesprøyte og lag eventuelt roser eller topper på de avkjølte muffinsene. Roser er en av blomstene du kan bruke, de er ikke giftige, men bruk noen som ikke er sprøytet (økologiske).


Skal du i et selskap og skal pynte kaken med friske . Manlene på være helt fin malt, for å kunne bruke kake sprøyte til rosene. Jeg deler kaken i to når den er kal eller den dagen jeg skal servere .

Bodum presskanne kopp hvor mye kaffe

Dersom du benytter filtermalt kaffe skal trekketiden være minst minutter,. Vi anbefaler å trekke presskanne-kaffen i minutter, da blir den...