torsdag 29. mars 2012

Kaffeplante

Kaffeplanten (vanligvis Coffea arabica) er en busk eller et tre hvis frukt gir oss kaffe. Treet har eviggrønne, tynne, skinnende mørkegrønne blader som sitter .

Kaffeplante Jeg vokste opp i en liten Nederlandsk by, i et hus med en liten hage, der gressplenen ble byttet ut med steinheller og trærne ble . Kaffe planter er en av de mest utbredte kulturplanter i verden, og kaffebønner, frø av kaffeplante, er en av verdens beste landbruksprodukter. Nogle som har erfaring med dyrkning af kaffeplanter? Er du en erfaren kaffe dyrker ;-) Altså kaffeplante dyrker ;) Mon ikke vi alle er kaffe . No har eg lite geie på kaffeplanter, om det er fleire slag, f. Forbruker › Hus, Hage og OppussingBufretLignendeFikk en kaffeplante for mange år siden. Den ble over meter høy, den blomstret og fikk kaffebønner flere ganger i året.


Brasilianere har oppdaget kaffebønner uten koffein. Det kan bety bedre koffeinfri kaffe, for vanligvis forsvinner noe av smaken når koffeinet . Beskrivelse: En frodig og vakker plante med store, glinsende blad. Jeg har arvet en kaffeplante (ett tre!) Det er nå fullt opp av blomster,gule og brune frukter. Men hvordan skal jeg gjøre når jeg skal så denne . Men ti stor kaffeplanter er kanskje for mye å ha i vinduskarmen? Du kan jo sette 2-sammen i større potter.


Kristoffer Strand og kona Kristi har egen kaffeplante med rundt bær på hjemme i stua. Images and videos in instagram about kaffeplante.

Bodum presskanne kopp hvor mye kaffe

Dersom du benytter filtermalt kaffe skal trekketiden være minst minutter,. Vi anbefaler å trekke presskanne-kaffen i minutter, da blir den...