tirsdag 26. juli 2011

Mocca kaffe

Caffè mocca, mocca, mocha, og moccacino, er en kaffedrikk som er en versjon av caffè latte. Bruk en stavmikser for å gjøre den varme melken mer luftig om du ikke har en melkesteamer. Lag sterk kaffe om du ikke har en espressomaskin.

Caffe mocca er som en latte, men med sjokoladesaus. Is-kaffe mocha er en caffè mocha, bare kald. Den perfekte kombinasjonen av Livanto Grand Cru, med sine maltaktige og fruktige hint. Kakao og melk avslører en oppskrift full av karakter og . Jeg har da, for en liten stund siden, lært meg å lage ordentlig kaffe Mocca hjemme. Da mener jeg sånn ordentlig, smaker likt som på kafè.


Er det noe jeg har fått skikkelig dilla på for tiden så er det kaffe mocca!

De koster litt på kafe, så derfor prøvde jeg meg litt frem hjemme heller og . Herlig å komme inn hit å først – bli møtt med det flotte bildet av kong Vinter, deretter den ene fristelsen etter den .

Bodum presskanne kopp hvor mye kaffe

Dersom du benytter filtermalt kaffe skal trekketiden være minst minutter,. Vi anbefaler å trekke presskanne-kaffen i minutter, da blir den...