mandag 31. januar 2011

Ledning til komfyr

Stadig flere velger induksjon når de skal bytte komfyr - men det kan. Og jeg vil si det er like vanlig at en komfyr blir levert med komfyrstikk og at en platetopp. Min induksjonstopp fra ikea har 16A støpsel og boost funksjon. De jeg spør sier at min platetopp skal kobles til en separat 25A kurs. Kan både platetoppen og stekeovnen kobles til en 25A kurs?


BYGG SELV: En ufaglært person har lov til å sette sammen støpsler. Da bytter mange av oss ut en vanlig komfyr med platetopp og stekeovn. For apparater med støpsel; ta tak i støpselet, ikke i . Jeg pusser opp kjøkkenet og erstatter i den sammenheng gammel komfyr med integrert ovn og platetopp. En innbyggingskomfyr krever kun ett strømuttak og har. Leier ut en hybel i kjeller der det har vært brukt en benkekomfyr på vanlig stikkontakt (6- hos Elektroimportøren).


Sortiment og priser kan variere mellom varehusene. Eventuelle lokale tilbudspriser oppdateres ikke her. På baksiden av komfyren er det ett panel jeg kan skru av. For tilkobling av apparatet skal en ledning av typen H VV-F eller . To ledninger på samme støpsel - Forskriftsmessig. For kort ledning på mikro - Hus, hage og oppussinginnlegg4.


Leverandøren av komfyren sa at det skulle være 25A kurs til denne. Vi har tenkt å flytte komfyren fra sin originale plassering, men ledningen er akkurat cm for kort for å få den dit vi vil ha den. Du kan skifte støpsel (pluggen på ledningen) fra den store som er der nå, til en som går i en vanlig stikkontakt.


Stadig flere velger induksjon når de skal bytte komfyr - men det kan fort.

Bodum presskanne kopp hvor mye kaffe

Dersom du benytter filtermalt kaffe skal trekketiden være minst minutter,. Vi anbefaler å trekke presskanne-kaffen i minutter, da blir den...