torsdag 30. april 2009

Norsk keramikk stempel

Hei Mitt navn er Kjetil Almvik og jeg er en ivrig samler av keramikk. Har prøvd etter beste evne å lage min egen hjemmeside hvor alle har mulighet å se fine .

Stadig flere keramikere gikk bort fra de masseproduserte warene . Akkurat nå sliter jeg litt med et svært stempel på en kopp fra Willeroy Boch. Men hadde alt vært så enkelt som våres norske gamle produsenter var det vel nesten ikke gøy. Return to “Keramikk, Krystall, Porselen og Glass”.


Samler Samleobjekter Keramikk og porselen.

Vintage norsk keramikk fra Lys og Lykke. Keramikk fra 1950-, 1960- og 1970-tallet er blitt populære bruktfunn. Sjekk stempel på undersiden av gjenstanden om du er usikker. Norsk keramikk, signaturer og merker 1900-1960. Torbjørg Sægrov har samlet Graveren-keramikk i en tiårsperiode.


Mye fra Graveren er merket med firmanavnet stemplet inn i godset, men . Møbler og glass er merket bare i unntakstilfeller, mens keramikk, sølv og. Mye fra Graveren er merket med firmanavnet stemplet inn i godset, men en del er også merket. Kult retro kaffesett til med ekstra skål fra Graveren keramikk selges. Ingen av dem har firmastempel, men jeg har søkt dem opp på firmaets web-side.


Keramikkskål med stempel fra Royal Tichelaar Makkum, 5kr, Stilleben.

Bodum presskanne kopp hvor mye kaffe

Dersom du benytter filtermalt kaffe skal trekketiden være minst minutter,. Vi anbefaler å trekke presskanne-kaffen i minutter, da blir den...